Bye bye vakantie, hallo schoolbanken - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Saskia Veen - WaarBenJij.nu Bye bye vakantie, hallo schoolbanken - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Saskia Veen - WaarBenJij.nu

Bye bye vakantie, hallo schoolbanken

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Alicedale

Hallo allemaal,

Eindelijk kan ik weer eens een blog voor jullie schrijven. Ik had het al eerder willen doen maar het internet in Alicedale is behoorlijk bagger.
Inmiddels zit ik alweer in de schoolbanken maar ik moet eerlijk bekennen dat het helemaal niet als school voelt. Op dit moment hebben we nog niet zo heel veel les. Meestal hebben we 's ochtends even les en kunnen we 's middags lekker bij het zwembad zitten. Een heerlijk luizenleventje dus :P
Maar ik zal eerst nog verder vertellen over de laatste dagen van mijn vakantie. Nadat ik dus na een stressvolle ochtend in Plettenbergbaai ben aangekomen, in een prachtig hostel, heb ik de zondag lekker gerelaxed. Ik heb die dag bekeken wat ik voor excursies wou doen en heb Plettenbergbaai een beetje verkend, wat heel mooi was. Op maandag zou ik eigenlijk gaan paragliden maar omdat er geen wind stond ging dat helaas niet door. Achteraf vond ik dat eigenlijk niet zo erg want het was die dag bloedheet, iets van 35 graden. Ik heb die dag Plet nog wat verder verkend en gewoon ook weer lekker rustig aan gedaan.
Dinsdag ben ik naar het Knysna Elephant Park gegaan waar ik olifanten kon voeren en met de olifanten heb meegelopen. Dit was echt fantastisch. Om zo'n groot dier van dichtbij te zien en aan te raken was zo gaaf. Wel was het weer iets minder en het heeft zelfs een beetje geregend.
Woensdag ben ik gaan paardrijden. Het was best leuk en het uitzicht was fantastisch maar dankzij het slechte weer niet helemaal een leuke ervaring. We gingen ook een stuk door het bos waar je soms steil omhoog of steil naar beneden moest en dankzij de regen en ook de vele stenen en boomwortels was dat soms wel een beetje eng. Want de paarden gleden soms gewoon een stuk weg, dus de volgende keer alleen paardrijden als het lekker weer is.
Donderdag ben ik verder getrokken naar Port Elizabeth, waar ik erg laat aankwam omdat de Baz Bus een uur te laat was. Dat zul je altijd zien. Aangezien de bus rond 18.00 uur pas bij mij was heb ik ook die dag gewoon lekker rustig aangedaan. Het hostel in Port Elizabeth was niet al te denderen. Het was vrij oud en ik had een knoerthard bed. Wel had ik naast een badkamer zelfs een keukentje in mijn kamer. Maar alles was gewoon erg oud en gedateerd.
Vrijdag heb ik Port Elizabeth verkend. 's Ochtends heb ik eerst een stuk gelopen en 's middags heb ik een fiets gehuurd omdat de supermarkten ontzettend ver bij mijn hostel vandaan waren. Maar Port Elizabeth is ontzettend mooi dus ik heb erg genoten.
Op zaterdag, mijn laatste vrije dag, heb ik 's ochtends een township en een village tour gedaan. Samen met een gids ben ik heel Port Elizabeth door geweest in de auto. Ook dit was erg indrukwekkend. Vooral de township waar de armste mensen wonen. De hele excursie was erg interessant en leuk vooral door de leuke gids die ik had. Hij kwam zelf ook uit dat township en kon me er dus veel over vertellen.
Al met al was het een fantastische reis, die 12 dagen backpacken, en ik ben ontzettend blij dat ik het gedaan heb.
Inmiddels ben ik dus in Alicedale en is school begonnen. De accommodatie hier is prima. Ik deel samen met één ander meisje een slaapkamer en badkamer. En met z'n allen, 16 personen, delen we de woonkamer en de keuken. We hebben een ontzettend leuke groep en tot nu toe verloopt het allemaal heel soepel. We zijn al druk bezig om te kijken of we een auto kunnen huren zodat we in de weekenden weg kunnen zodat we nog meer kunnen zien.
De minor is erg leuk, ik heb een hele leuke docent en ik kan alleen nog maar zeggen dat ik het hier echt fantastisch vindt.
Dat was het eerst voor nu. Veel leesplezier allemaal en tot de volgende blog.

Liefs Saskia

  • 11 Februari 2016 - 15:39

    Tineke:

    He meis, ben supertrots op je....alleen backpacken is iets wat ik niet zo snel zou durven. Vandaag lag de big 5 op mn deurmat. Ik kan ook niet wachten op jouw verhalen, alle foto's en natuurlijk een dikke knuffel. Heb jij daar trouwens ook een postadres?
    Je hebt nog een lekkere lange tijd voor de boeg. Ik geniet van je blog, maar ook van de site van jouw minorgroep. Enjoy, enjoy.....

  • 12 Februari 2016 - 12:20

    Corrie Kooi:

    Hallo Saskia,

    leuk om je blog te lezen en daaruit op te maken dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Het lijkt zeker een vakantie oord daar zeg, wat leuk zo met die foto's erbij. Heel veel succes met je school en je tijd daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Hallo, Mijn naam is Saskia v/d Veen en dit is mijn profiel.

Actief sinds 18 Jan. 2016
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 2572

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 10 April 2016

Mijn eerste solo reis

Landen bezocht: